هنرستان غیردولتی نوآوران چابهار(مجتمع آموزشی نوآوران)
مجتمع آموزشی پسرانه غیردولتی نوآوران شهرستان چابهار
درباره وبلاگ


مجتمع آموزشی پسرانه غیردولتی نوآوران چابهار دردوره آمادگی و ابتدایی ومتوسطه نظری دوره اول و دوم(روزانه ) وهنرستان (شاخه کاردانش) فعالیت دارد، موسس مجتمع مهندس سیامک جهانتیغ و مدیریت مجتمع بر عهده مهندس سعید جهانتیغ (نماینده موسس) می باشد. آدرس :گلشهر بلوار علي ابن ابيطالب(ع) نبش خ خاور نلفن دبستان:35335826-054 تلفن هنرستان:35333405-054
آخرین مطالب
نويسندگان
21 / 11برچسب:, :: 10:17 :: نويسنده : کسری

برای دیدن سوالات کارل دراو  به ادامه مطلب بروید.....

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

ادامه مطلب ...
21 / 11برچسب:, :: 10:17 :: نويسنده : کسری

رئيس سازمان تشكل‌هاي دانش‌آموزي سيستان و بلوچستان گفت : 16 هزار دانش‌آموز زير پوشش تشكل‌هاي دانش‌آموزي در استان قرار دارند.


شکوفایی ونوآوری با نوآوران

ادامه مطلب ...
21 / 11برچسب:, :: 10:17 :: نويسنده : کسری

1- اینترنت چقدر بزرگ است؟!

گوگل تخمین می‌زند که در اینترنت 5 میلیون ترابایت، اطلاعات وجود داشته باشد که معادل 5 میلیارد گیگابایت یا 5 تریلیون مگابایت است. از آنجا که مغز انسان ظرفیتی حدود یک تا 10 ترابایت دارد، اگر متوسط ظرفیت مغز را 5 ترابایت در نظر بگیریم، اینترنت معادل ظرفیت مغز یک میلیون انسان است.

گردش دور دنیا اینترنت جهان ماهواره  شبکه جهانی آنلاین

 

بیایید حجم اطلاعات اینترنت را طور دیگری معادل ‌سازی کنیم تا تصورش برایمان آسان‌تر شود. یک ترابایت را می‌توان روی 212 DVD  یا 40 دیسک بلوری blue ray ضبط کرد. به این ترتیب برای ذخیره‌سازی کل اینترنت به یک میلیارد DVD یا 200میلیون دیسک بلوری نیاز داریم!

 

 

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

ادامه مطلب ...
21 / 11برچسب:, :: 10:17 :: نويسنده : کسری
آیامیدانیدکه.....
فیل تنها حیوانی است که نمی تواند بپرد.

 ستاره دریایی مغز ندارد.

اختاپوس سه قلب دارد.

قلب میگو در مغز آن است.

ماهی قرمز تنها وقایع تا سه ثانیه قبل را به یاد می آورد.

مورچه ها هرگز نمی خوابند.

اگر ماهی قرمز را در محل تاریکی نگه دارید کم کم یه سفید تغییر رنگ می دهد.

سگ های خال دار بدون خال متولد می شوند.

حلزون ها می توانند تا سه سال بخوابند و در این مدت هیچ غذایی نخورند.


موریانه ها وقتی به موسیقی هوی متال گوش می دهند چوب را با سرعت دو برابر می خورند.

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

ادامه مطلب ...
21 / 11برچسب:, :: 10:17 :: نويسنده : کسری

**علایم بیماری اینترنتی**

ساعت 11:30 شب است. بسيار خسته است، به طوری كه چشمانش باز نمیشوند. فردا هم از همان اول صبح كلی كار دارد. اما مگر میتواند بدون چك كردن ايميلهايش بخوابد؟ پای رايانهاش مینشيند و به اينترنت وصل میشود. با خود میگويد: فقط نيم ساعت. بعد میخوابم. چند ايميل چك میكند و چندتا هم جواب میدهد. دو سه نفر از دوستانش آنلاين هستند. شروع به صحبت با او میكنند. همزمان مشغول خواندن خبرهای روز در سايتهای مختلف است. ناگهان به طور تصادفی چشمش به گوشه پايينی سمت چپ مانيتور میافتد و ساعت سيستم را میبيند. ساعت 2:30 بامداد است و او هنوز بيدار است....

  تا به حال اين اتفاق برای شما افتاده است؟ اگر پاسخ مثبت است، بايد بگويم كه علائم يك بيماری اينترنتی يعنی اعتياد به وب يا WebAddiction در شما به چشم میخورد........

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

ادامه مطلب ...
19 / 11برچسب:, :: 10:53 :: نويسنده : کسری

نمونه سوالات  فري هند  آزمون خرداد1389

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

ادامه مطلب ...
19 / 11برچسب:, :: 10:46 :: نويسنده : کسری

**چه مژده ای زیباتر از آمدن بهار در پی یک زمستان**

 

 

ماه بـــــــــــــــــــــــــــهمن ماه پیـــــــــــــروزی بر فــرهنــــگیـــان محترم  ودانش آمـــــــــــوزان عزیز مبارک.

 

 

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

جـــــــــــــــــــاذبـــــــه های CES 2011

 

 نمایشگاه CES به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه فناوری اطلاعات از فردا ۶ ژانویه آغاز و تا ۹ ژانویه ادامه خواهد یافت اما گمانه زنی در مورد جدیدترین محصولات فناوری که در این نمایشگاه عرضه می شوند از هم اکنون آغاز شده است.

، پیش بینی می شود تلویزیون های با کیفیت بالا موسوم به HDTV و همین طور تلویزیون های سه بعدی امسال بیش از هر محصول دیگری توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند. همچنین بازار رایانه های لوحی یا تبلت هم کماکان داغ است. دنیای گوشی های هوشمند نیز جاذبه دیگری از نمایشگاه سی ای اس خواهد بود.

ادامــــــــــــــــــــــــــــــــــه مطـــــــــــــلب

 

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

ادامه مطلب ...

لــــــــــــــــــــــپ تـــــــــاپ سه بعدی

 

 شرکت توشیبا در نمایشگاه CES 2011 مدل جدیدی از سری لپ‌تاپ‌های Satellite خود را به نمایش گذاشته است که می‌تواند تصاویر را به صورت سه‌بعدی نمایش دهد.

اگرچه پیش‌تر برخی شرکت‌ها در این زمینه اقداماتی را انجام داده بودند، اما این نخستین نمونه عملی از یک لپ‌تاپ سه‌بعدی در جهان محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ Satellite A665 نام دارد که با هدف سرگرمی و تفریح برای کاربران ساخته شده است و شامل نمایشگر ۱۶ اینچی می‌شود.

.

محقق:محسن بارانی سوم کامپیوتر

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

ادامه مطلب ...
16 / 11برچسب:, :: 10:35 :: نويسنده : کسری

کارت تبریک با Microsoft Word 2007

ساخت کارت تبریک نوروزی به وسیله Microsoft Word

 

 

بدین منظور:
ابتدا دقت کنید Microsoft Office 2007 بر روی سیستم شما نصب باشد.
سپس Microsoft Office Word 2007 را اجرا کنید.
بر روی دکمه نارنجی رنگ Office کلیک کرده و New را انتخاب کنید.
از منوی کناری صفحه، بر روی Greeting Cards کلیک کرده و سپس Holidays را انتخاب کنید.
دقت کنید (ترفندستان) در این حالت بایستی به اینترنت متصل باشید، چرا که برنامه از طریق سایت مایکروسافت جدیدترین کارت‌های تبریک مخصوص تعطیلات را دریافت می‌نماید.
این کارت‌ها مخصوص تعطیلات هستند که ما از آنها به عنوان کارت تبریک نوروزی بهره می‌بریم.
پس از نمایش کارت‌های تبریک کافی است به دلخواه یکی را انتخاب نموده و سپس دکمه Download را بزنید تا کارت تبریک دانلود شود.
نکته‌ای که وجود دارد این است که به هنگام دانلود تعدادی از این کارت‌های تبریک، پیغام Office Genuine Advantage validation ظاهر میشود. در نتیجه آفیس شما بایستی قانونی یا کاملأ کرک شده باشد تا از سد این مرحله عبور کنید.

راه دیگر یا شاید هم بهتر این است که مستقیمأ از طریق مرورگر به سایت مایکروسافت و قسمت مخصوص دانلود کارت‌های تبریک مراجعه کنید:
http://office.microsoft.com/en-us/template...1433581033.aspx
در کنار کارت های تبریکی که نیاز به Office Genuine Advantage validation دارد آیکن  به چشم می‌خورد. در نتیجه اگر آفیس شما قانونی نیست، کارت‌های تبریکی که این آیکن در کنار آنها نیست را بدون مشکل دانلود کنید. در صفحات بعدی لیست کارت‌ها، از این دست کارت‌های تبریک بدون نیاز به Genuine بیشتر وجود دارد.
پس از دریافت کارت تبریک، فایل را از حالت فشرده خارج کرده و سپس فایل با پسوند dot را با دوبار کلیک اجرا نمایید تا توسط Word باز شود.

اکنون می‌توانید تغییرات لازم را بسته به سلیقه خود در کارت تبریک صورت دهید.
به عنوان مثال رنگ پشت زمینه آن را تغییر داده یا متنی به آن اضافه کنید.

 

 

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

  سـه نوع تـوپـولـوژی رايج در شـــــــــــبکه های LAN :

تقسيم بندی بر اساس توپولوژی . الگوی هندسی استفاده شده جهت اتصال کامپيوترها ، توپولوژی ناميده می شود. توپولوژی انتخاب شده برای پياده سازی شبکه ها، عاملی مهم در جهت کشف و برطرف نمودن خطاء در شبکه خواهد بود. انتخاب يک توپولوژی خاص نمی تواند بدون ارتباط با محيط انتقال و روش های استفاده از خط مطرح گردد. نوع توپولوژی انتخابی جهت اتصال کامپيوترها به يکديگر ، مستقيما" بر نوع محيط انتقال و روش های استفاده از خط تاثير می گذارد. با توجه به تاثير مستقيم توپولوژی انتخابی در نوع کابل کشی و هزينه های مربوط به آن ، می بايست با دقت و تامل به انتخاب توپولوژی يک شبکه همت گماشت . عوامل مختلفی جهت انتخاب يک توپولوژی بهينه مطرح می شود. مهمترين اين عوامل بشرح ذيل است :
هزينه . هر نوع محيط انتقال که برای شبکه LAN انتخاب گردد، در نهايت می بايست عمليات نصب شبکه در يک ساختمان پياده سازی گردد. عمليات فوق فرآيندی طولانی جهت نصب کانال های مربوطه به کابل ها و محل عبور کابل ها در ساختمان است . در حالت ايده آل کابل کشی و ايجاد کانال های مربوطه می بايست قبل از تصرف و بکارگيری ساختمان انجام گرفته باشد. بهرحال می بايست هزينه نصب شبکه بهينه گردد.
انعطاف پذيری . يکی از مزايای شبکه های LAN ، توانائی پردازش داده ها و گستردگی و توزيع گره ها در يک محيط است . بدين ترتيب توان محاسباتی سيستم و منابع موجود در اختيار تمام استفاده کنندگان قرار خواهد گرفت . در ادارات همه چيز تغيير خواهد کرد.( لوازم اداری، اتاقها و ... ) . توپولوژی انتخابی می بايست بسادگی امکان تغيير پيکربندی در شبکه را فراهم نمايد. مثلا" ايستگاهی را از نقطه ای به نقطه ديگر انتقال و يا قادر به ايجاد يک ايستگاه جديد در شبکه باشيم ....

 

 

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

ادامه مطلب ...
13 / 11برچسب:, :: 10:1 :: نويسنده : کسری

 

نمونه سوال WORD
 
 
 
 
 
 

ادامــــــــــــــــــه مطلــــــــــــــــب......

 

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

ادامه مطلب ...
13 / 11برچسب:, :: 9:57 :: نويسنده : کسری

طرح درس رایانه کار پیشرفته....

 

 

 

ادامـــــــــــــــــــــه مطلـــــــــــب......

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

ادامه مطلب ...
13 / 11برچسب:, :: 9:51 :: نويسنده : کسری

آموزش ساخت مو درفتوشاپ

ادامـــــــــــــــه مطلـــــــــــــب.....

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

ادامه مطلب ...

عرفی 13 ترفند جالب و کاربردی پیرامون این تسکبار جدید در ویندوز 7

بدون ‌شک یکی از اساسی‌ترین بخش‌هایی که در ویندوز 7 دستخوش تغییر شده است، تسکبار (Taskbar) یا نوار وظیفه آن است. چینش جدید پنجره‌های باز، اضافه شدن لیست پرش، توسعه پیش‌نمایش پنجره‌ها، سنجاق برنامه‌ها و افزایش 10 پیکسلی اندازه تسکبار جهت راحتی کار با نمایشگرهای لمسی، نمونه‌هایی از این تغییرات هستند. اما هم‌اکنون قصد داریم به معرفی 13 ترفند جالب و کاربردی پیرامون این تسکبار جدید در ویندوز 7 بپردازیم.......

ادامــــــــــــه مطـــــــلب....

 

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

ادامه مطلب ...
13 / 11برچسب:, :: 9:45 :: نويسنده : کسری

 

***ویژوال بیسیک***

مختصری بر بخشهای VB

هنگامی که VB اجرا می شود، توسط پنجره ای ، نوع پروژه ای که می خواهید طراحی کنید از شما خواسته می شود.

همان طور که ملاحظه می فرمایید، انواع مختلفی از پروژه ها در این پنجره وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت، ولی فعلاً نوع استاندارد پروژه های VB یعنی نوع Standard EXE را انتخاب و آن را باز(Open) می کنیم. این نوع پروژه (که غالب پروژه ها را در بر می گیرد) برای تهیه برنامه های کاربردی(Applications) مورد استفاده قرار می گیرد. پس از باز کردن پروژهStandard Exe ، پنجره اصلیVB  برای این نوع پروژه باز می شود:

این پنجره، علاوه بر آنچه عموماً در پنجره های ویندوز می بینیم (مانند Title Bar وMenu Bar)، شامل چند بخش بسیار مهم می باشد: 1- یک فرم(Form) خالی با عنوان (Caption)برابر Form1 وجود دارد. این همان فرمی است که بلافاصله پس از اجرا (Run) شدن برنامه، روی صفحه نمایش، قرار می گیرد (این پیش فرض قابل تغییر است). 2- نوار ابزار Standard Buttons که دکمه هایی با کاربرد معمولاً بیشتر را شامل می شود. تعدادی از این دکمه ها را در ویندوز می شناسید (مانند Copy, Paste, Undo, Redo, Open وSave) و برخی دیگر را در ادامه خواهیم دید. 3- پنجره ای سمت چپ تصویر دیده می شود. این پنجره شامل برخی از کاربردی ترین کنترلهای قابل دیدن (VCL) می باشد. در ادامه با VCLها آشنا خواهیم شد و از آنها بسیار بهره خواهیم برد. به این پنجره Tool Bar (جعبه ابزار) گفته می شود. 4- در سمت راست تصویر سه پنجره دیگر دیده می شود. در بالا، پنجره پروژه (Project)، سپس پنجره مشخصات(Properties) و در پایین، پنجرهForm Layout قرار دارد. پنجرهProject شامل نام تمام اجزای پروژه مانند فرمها، ماژولها(Moduls)،Activex ها و ... می باشد. مثلاً اگر در پروژه ای چند فرم وجود داشته باشد و بخواهیم به فرم دیگری برویم، کافی است نام آن را در این پنجره دابل کلیک نماییم. پنجره Properties، برخی از مشخصه(Property) های مربوط به VCL ای که انتخاب شده (Select) باشد را نمایش می دهد که می توان آنها را در هنگام طراحی(Design Time) تغییر داد (سایر مشخصه ها باید در هنگام اجرا(Run Time) تنظیم شوند.) در پنجرهForm Layout نیز می توان مکان قرار گیری Form هنگام اجرای برنامه(Run Time) بر روی صفحه نمایش را تعیین کرد (همچنین این کار را توسط کدنویسی نیز می توان انجام داد و عموماً همین روش هم توصیه می شود و لذا عموماً حتی می توان این پنجره را به کل بست). در این بخش با شمای کلیVB آشنا شدیم، در ادامه درباره VCL ها و نحوه کدنویسی برای آنها مطالب مفیدی خواهیم آموخت

ادامـــــــــــــــــــــه مطلـــــــــــب......

 

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

ادامه مطلب ...

رسم جدول در Microsoft Word 2007 به ساده ترین شکل ممکن!

رسم جدول در Microsoft Word 2007 به ساده ترین شکل ممکن!
یکی از قابلیت هایی که همواره در نرم افزار Microsoft Word از همان ابتدا موجود بوده است ، امکان رسم جداول به منظور تنظیم سطرها و ستونهای مختلف در در داخل متن بوده است. اما در آخرین نسخه مجموعه آفیس ، Word 2007 قابلیت جالبی در این خصوص را داراست. به طوریکه شما میتوانید به سادگی تمام و تنها با استفاده از دکمه های کیبورد جدول های مختلفی را در داخل Word 2007 ترسیم کنید. بدون نیاز به کلنجار رفتن با قسمتهای مختلف برنامه. در این ترفند قصد داریم تا به معرفی این موضوع که بسیاری از کاربران از آن بی خبرند بپردازیم.

 

بدین منظور:

نرم افزار Microsoft Word 2007 را اجرا کنید.
تمام کاری که شما لازم است انجام دهید استفاده از دو کلید کیبورد یعنی + و - است.
بدین صورت که در محدوده تایپی +-+ را وارد نمایید و Enter بزنید. خواهید دید که یک جدول خواهید داشت!
علامت + نمایانگر ستون شما و علامت - نمایان گر میزان پهنای میان دو ستون است.
جدولی که شما با +-+ رسم کردید یک جدول کوچک یک ستونه خواهد بود.

برای درک بیشتر به مثال تصویری زیر توجه کنید:
به فرض ما قصد داریم یک جدول 3 ستونه با عرض طولانی در ستون وسط داشته باشیم.
ترکیبی که از + ها و - ها باید وارد کنیم....

سپس Enter میزنیم تا جدول ما رسم شود..........


همچنین کافی است کلید Tab را بزنید تا ردیفهای بعدی جدول را داشته باشید.

شکوفایی ونوآوری با نوآوران
13 / 11برچسب:, :: 9:39 :: نويسنده : کسری

تحقیقی از"ریچارد وایزمن"روانشناس دانشگاه هارتفورد شایر.

چرا برخی مردم بی‌وقفه در زندگی شانس می‌آورند درحالی که سایرین همیشه بدشانس هستند؟ مطالعه برای بررسی چیزی که مردم آن را شانس می‌خوانند، ده سال قبل شروع شد. می‌خواستم بدانم چرا بخت و اقبال همیشه در خانه بعضی‌ها را می‌زند، اما سایرین از آن محروم می‌مانند. به عبارت دیگر چرا بعضی از مردم خوش‌شانس و عده دیگر بدشانس هستند؟ آگهی‌هایی در روزنامه‌های سراسری چاپ کردم و از افرادی که احساس می‌کردند خوش‌شانس یا بدشانس هستند خواستم با من تماس بگیرند. صدها نفر برای شرکت در مطالعه من داوطلب شدند و در طول سال‌های گذشته با آنها مصاحبه کردم، زندگی‌شان را زیر نظر گرفتم و از آنها خواستم در آزمایش‌های من شرکت کنند. نتایج نشان داد که هرچند این افراد به کلی از این موضوع غافلند، کلید خوش‌شانسی یا بدشانسی آنها در افکار و کردارشان نهفته است. برای مثال، فرصت‌های ظاهرا خوب در زندگی را در نظر بگیرید. افراد خوش‌شانس مرتبا با چنین فرصت‌هایی برخورد می‌کنند، درحالی که افراد بدشانس نه. با ترتیب دادن یک آزمایش ساده سعی کردم بفهم آیا این مساله ناشی از توانایی آنها در شناسایی چنین فرصت‌هایی است یا نه.


ادامـــــــــــــــــــــه مطلـــــــــــب......

 

شکوفایی ونوآوری با نوآوران

ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 10 صفحه بعد
پیوندهای روزانه
پيوندها


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 118
بازدید ماه : 773
بازدید کل : 33415
تعداد مطالب : 246
تعداد نظرات : 84
تعداد آنلاین : 2



Alternative content


معلمی شغل انبیاست.